söndag, maj 17, 2009

Presenten


Johan gjorde en spelning på temat "välgörenhet" härom veckan.
Härligt med engagemang. 
Och so far so good... 
Men så var det det där med "tacket"

Som tack för insatsen fick han en gåva av arrangörerna.
En prydnadsfigur.
En prydnadsfigur... 
jag känner att jag rent instinktivt håller andan...

Gåvan går dessutom även på temat "skål"...
Prydnadsfigur + skål. 
Nu andas jag inte alls längre.
Waaaaaaah...  : P

Okej, håll i hatten för här kommer den - den galne clownen:







Får man verkligen göra så?!
: )


Ps. Jag har under det senaste dygnet utvecklat en hel del strategiska planer gällande hur jag ska lyckas göra mig av med "den galne clownen". Och detta helst utan att Johan märker nått... En tanke är att ge bort den till någon annan stackare, som en present. Mest för att se reaktionen hos den som får den. 

Ps igen: Säg inget till Johan om mina strategiska clownavvecklingsplaner. För det värsta scenariot hade onekligen varit att han får för sig att skaffa nått slags prydnadsskåp till clownen... ett prydnadsskåp med lås  : )

Ps sista gången: Jag har aldrig fattat det där med prydnadsskåp... ha ha...



5 kommentarer:

Sanna sa...

Men urk vilken sak!? Förstår verkligen din reaktion. Kram

Patrycja sa...

Oj.. Jisses... Jag förstår att du inte andas. Liksom... En clown... Bara det. Clowner är hemska. Som de där clownerna som sitter i en gunga. Hemskt. Dessutom i kombination med en skål... Ojj.
Nej. Det bästa sättet är väl om den skulle råka trilla ut genom fönstret... Från fjärde våningen. Typ "oj... Den gick sönder... jag skulle ju bara kolla om den kunde flyga..." Hmm. Jag har en fjärde våning. Behöver du hjälp? ;)

Jannica sa...

Haha, en sån clown har jag också fått en gång.. jag "glömde" strategiskt kvar den i skåpet vid skilsmässan.. grattis Figge :P
Förresten, kom osökt in att tänka på den wunderbara papegojstatyn som jag en gång fick, "glömde" kvar och sen fick igen ;) Undrar var jag har den??

Mias fotoblogg sa...

Papegojstatyn... ha ha. Och nu sitter jag också här och undrar var du har gjort av den. För du kan väl inte ha gjort dig av med den : P

Jannica sa...

Aldrig! Borde stå hemma i gömmorna hos mamma :) Tror den tappade näbben en gång när den föll i golvet, undrar om jag har limmat den? Detta tåls verkligen att kollas upp, får väl ta mig till mamma snart och leta efter den ;)