onsdag, maj 20, 2009

1000 ord... men ingen bild


Fototönt som jag är känner jag denna afton en liten gnutta sorg över utebliven fotografering. Körde i kväll förbi en osedvanligt skön syn, dock utan kamera... mummel, mummel, morr, morr.

Eftersom en bild säger mer än tusen ord känns det tämligen poänglöst att försöka förklara objektet, men jag kan bara inte låta bli:

En klassisk skånsk åker på slätten. Åkern är bred och är inte odlad utan består av bara jord. I bakgrunden, på grannfältet, dansar rapsen i full blom.  Solen på väg ner i bakgrunden. Det fält som jag ville fotografera bestod, som sagt, av oodlad mark - jord, jord, jord. Mitt på denna jordbruna åker står ett 40-tal män i en cirkel, si så där 12-15 meter i diameter. De står där, dessa män. Bara så. Inte klädda i blåkläder, ingenting i händerna, inga maskiner i närheten, inga bilar. Nä, de bara står där, ett 40-tal män, vardagligt klädda, i en cirkelformation, mitt på åkern. Underbart! Det hade gjort sig i svartvitt, tro mig!

Vissa stunder blir jag en gnutta olycklig av att kameran inte är med. Jisses, vilken härlig hobby jag har skaffat ; )



Inga kommentarer: