måndag, maj 11, 2009

Ordfunderingar


Några små ordfunderingar utifrån denna måndag kommer här:

Idag borde jag sätta mig och förbereda en grej tills på onsdag.
"Borde"... 
"Borde"...
ett mycket intressant ord, detta "borde".

Men så råkar det vara så att jag just idag har jag valt att ta det lugnt gällande de flesta "borden". Efter en helg med diverse jobb och aktiviteter är det på sin plats att ta det soft. De tilltänkta förberedelserna inför onsdagen får följaktligen vänta tills i morgon!

Men så funderar jag vidare kring begreppet "borde" och kan konstatera att denna planering som uppenbarligen kunde vänta till morgondagen åtminstone inte var ett "måste". Ja just det... det finns ju både "borden" och "måsten". 
Da daaaaa! : )

Och så sammanfattningsvis det sista lilla ordet denna måndag:

Idag har jag diskat, dammsugit och tvättat.
Jag har även tränat ett pass qigong och ska strax ta en långpromenad.
Men inte för att jag varken "borde" eller "måste". 
Nä... endast för att jag "ville".


"Vill" - "borde" - "måste"... är dessa ord släkt på nått vis?
Syskon?
Kusiner?
Brysslingar, pysslingar, sysslingar... eller vad det nu heter?!

Ha ha...
Jag älskar ord!
: )


//Mia

Inga kommentarer: