söndag, maj 03, 2009

Ett helt liv med Trivial Persuit




Mina kära vänner J & P berättade igår om sina senaste dagar: 4 kalas på 3 dagar. Och med en tvååring dessutom. Det är bra jobbat minsann... och att dessutom se lika pigg ut som alltid ; )

Själv är jag vrålnöjd med "endast" 2 kalajs på 3 dagar! Även i mitt fall med samma lilla tvååring under båda tillställningarna... Gårdagen bjöd på 30-års kalas. Minsann! Fick bl.a. ett kort som berättade följande:

1979 var året...

... då Carl XVI Gustav var kung.
... Ola Ullsten och Torbjörn Fälldin var statsministrar.
... årets bragdmedalj gick till Malmö FF, fotboll.
... haveri i en reaktor på Three Mile Island i Harrisburge.
... spelet "Trivial Persuit" uppfanns i Montreal i Kanada.
... spritpriset var 45,50 kr/ 75 cl
... brevportot var 1,30 kr
... mjölkpriset var 2,50 kr / liter



Tänk... det eviga sällskapsspelet TP har alltså funnits HELA MITT LIV.
Bara en sån sak : )


Bilden...
Tågrälsen genom Vallåkra.
April 2009
"Life goes on" 

3 kommentarer:

Madeleine sa...

Tågrälsen...gillar hur du bara kallt bryter kompositionsreglerna och drar det rakt in i bilden.

Mias fotoblogg sa...

Regler?! Nä, regler tror jag inte så värst mycket på. Det man ser, det ser man... oavsett regler. Tack för feedback Madde, det uppskattas mycket : )

Madeleine sa...

Jag tycker det är kul att titta på andras bilder och få tycka :) Längtar tills jag ska ta tag i fotandet igen, men fokuset är inte riktigt där just nu ;)