måndag, maj 04, 2009

Big mac med extra krydda




Deklarationen och svininfluensan - dagens rubriker.
Och jag tänker inte avhandla någon av dem. Skönt!

Men en helt annan sak:
Käkade lunch på McD idag. Sådär lite halvgott, som vanligt. 
Men det var inte det jag skulle berätta.
Snarare vill jag försöka beskriva de fyra, fem horder av människor som strömmade in på McDonalds under de dryga 20 minuterna jag satt där. Samtliga på samma tema:

Män
Välbyggda.
Långa.
Grova kängor.
Svarta kläder, lager på lager, rejält påbyltade.
Neongula västar med bokstäverna P-O-L-I-S.

Och de var hur många som helst....
i hord efter hord kom de in och köpte sina big mac.
Plötsligt slog det mig varför: skånederby idag!

Aldrig förr har jag ätit min lunch i en så testosteronstinn miljö. 
Det formligen haglade dunkar i ryggen och lågfrekventa ljud av karaktären "öööh".
Den testosteronstinna burgaren fyllde hur som helst den funktion det var tänkt - jag höll mig mätt... si så där en 45 minuter  ; )


Bilden...
Vitsippsfest
April, 2009



2 kommentarer:

Sanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sanna sa...

Mmmmm män i uniform. ;) Kram