lördag, augusti 01, 2009

En uppdatering från en stadig semesterfirare:




* Det är Coldplay som gäller. Hade glömt hur bra de är. Riktigt bra. Associationerna går också vidare till Radiohead. Det får bli i kväll... eller i morgon... eller när andan faller på.

* Att vara samlad på ett och samma ställe är obetalbart. Nu är det helg och jag slippa packa väskan och köra 16 mil enkel resa. Ett ställe - hemma - skönt.

* Semester är trevligt. Mycket trevligt. Grillning, goda vänner och "bara vara" hör till vardagen. Mycket trevligt, som sagt.

* Tung i huvudet efter ett glas vin och en fyra irish coffé igår. Ha ha... det är nästan illa, vuxenpoäng även kallat, ha ha...

* Blekinges skärgård är målet idag. För att ytterligare förstärka trevligheterna hoppas jag på sol. Hoppas, hoppas.

* Och apropå vädret ser jag ett tema denna sommar:  solens strålar slår igenom, glädjer mig och alla andra tvåfotingar i en och en halv minut för att därefter försvinna bakom stora molnet (med en eventuell tillhörande regnskur, kort men intensiv),  solens strålar slår igenom, glädjer mig och alla andra tvåfotingar i en och en halv minut för att därefter försvinna bakom stora molnet (med en eventuell tillhörande regnskur, kort men intensiv),  solens strålar slår igenom, glädjer mig och alla andra tvåfotingar i en och en halv minut för att därefter försvinna bakom stora molnet (med en eventuell tillhörande regnskur, kort men intensiv)... 


Ungefär så...

Nu måste jag dra - skärgården väntar!

Bilden...
Tova.
Plain : )

//Mia

Inga kommentarer: