fredag, juli 24, 2009

Semestervanor och filmrecension




När man klockan 20.45 på kvällen säger "tack för maten, nu är det film" ja, då är det semester : ) "Inte äta efter kl. 18" har plötsligt bytts ut mot "Jag äter frukost när jag känner för det och den tidpunkten kan för all del infinna sig både kl. 8, 9 eller 10 på förmiddagen. Gött! 

Svt 1 bjuder just nu på filmen "The wedding crashers" och det blir en alldeles utmärkt soffupplevelse och avslutning på en semesterdag som denna. Och apropå film, såg jag filmen Doubts förra veckan. Det blir ingen utförlig recension, men sköna skådespelare, en bra story (något klassisk, men dock) och flertalet känslomässiga och "tillitsmässiga" vändningar ger filmen ett högt betyg. Som Mikael Wiehe så fint i sin sång uttryckte det: "Vem kan man lita på?". Så... med en bra Wiehe-låt färskt i minnet ger jag filmen Doubts 4 kossor:



Bilden...
Festligheter och karneval
Chiang Mai, Thailand, november 2005


Ps. Jag har aldrig riktigt kört efter devisen "inte äta efter kl. 6"... men å andra sidan hör middag 21.00 inte heller till vanligheterna.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Låter verkligen som semester - känner igen det precis... det är härligt när man kan lägga av klockan... Kram på dig min vän - lotta

Mias fotoblogg sa...

Hej Lotta! Va kul att du hittat hit : )

Ja, semester är onekligen lyxigt! Du har väl gått på din nu va?! Hoppas det blir jätteskönt!

Kram