söndag, augusti 30, 2009

Film som påverkar


Den senaste tiden har jag sett två riktiga kanonfilmer. Två filmer som verkligen berör! Så klart vill jag sprida detta vidare så det, hos er kära läsare, ligger en liten tanke där i bakhuvudet nästa gång det är dags att hyra film. Alltså: följande två filmer rekommenderar jag med verkligt höga tillrop:


och



Jag gillar inte att analysera sönder upplevelser och jag vill heller inte säga mer än absolut nödvändigt för den som eventuellt vill se filmen och därigenom skaffa sig en egne åsikt. MEN gällande "Into the wild" måste jag bara få ur mig följande tanke och upplevelse:

Vilka fantastiska natursekvenser. Och m-å-n-g-a sådana dessutom. Och v-a-c-k-r-a. Wow! Och vilka tankeställare den filmen ger. För fler än jag....kan man hoppas... Säkert inte på samma sätt. Men dock!


"Slumdog millionaire" skildrar på ett alternativt och innovativt sätt ett levnadsöde. Ett liv med allt vad det innebär... och mer därtill. Humor, värme, sorg, orättvisor och mycket mycket mer. En film klart värd en kvälls popkorn-ätande och soffläge. HELT KLART!


//Mia

Inga kommentarer: