söndag, augusti 30, 2009

Sista söndagen den här månaden... men det kommer fler söndagar!




I väntan på ett redigt fotoredigeringsprogram har jag nu gått loss på Appels egna fotoprogram, IPhoto. Det är ett okej program... men inte så mycket mer än okej. Den värsta abstinensen har dock lagt sig och det är värt en hel del, ha ha : )

Uppstarten på nya jobbet tar mesta tiden just nu. Håller på att utforma tjänsten tämligen fritt efter mina tankar, visioner och erfarenheter. Spännande alltså... och en hel del tankeverksamhet! Utöver detta passar jag på att ta ledigt när andan faller på. Det gör den numera på helgerna. Helgledigt varje helg - det var länge sen... så länge sen att jag nästan hade glömt hur det var. Gillar det!

Ett ämne som florerar varthän man ser bär rubriken "Svininfluensan". Det hör liksom till att man berör detta område i augusti 2009. Nu är det berört!

Tack och hej : )


Bilden...
Bus-Viggo på badet, augusti 2009


Ps. Jag har ännu inte bestämt mig för huruvida jag ska vaccinera mig. Men en mjälte minus tillhör jag riskgrupp "stor"... Hoj oj oj, ett vaccin med odefinierade biverkningar (enligt aftonbladet kan det orsaka förlamning) eller en sjuhelsikes influensa med tillhörande larm och risk att sjukvården och samhället inte bär. Mja... det valet får vänta en stund till!


1 kommentar:

Lotta sa...

Ja, denna svininfluensa... en sjuåring på jobbet frågade sin pappa vad svininfluensan var och hur man visste att man hade det... kunder inte höra vad han svarade - men själva frågan var bara helt klockren. Kanske är det så att det växer ut en knorr eller nåt?!?
Kram på dig min vän!
Lotta