söndag, augusti 16, 2009

Den fantastiska MacBooken, del 2

Formaterar om hårddisken på MacBooken. Minuterna efter det att både datorn OCH bildredigeringsprogramet hade funkat SAMTIDIGT härom dagen la datorn nämligen av. Fullständigt... av...

Under tiden som installationen "tuggar" sitter jag vid min trötta gamla PC och kontaterar att ingefäran i det varma vattnet är riktigt gott minsann. Det sägs även var nyttigt... vilket är tämligen underordnat. Framför allt är det g-o-t-t. "Ingefära-hang-up" även kallat : )

Slår ett öga i gårdagens tidning som ligger bredvid mig där på bordet. Lokaltidningen... det är något särskilt med lokaltidningar, speciellt landsortstidningar. Tidningen jag kikar i heter Sydöstran och rubriken som min blick fastnar vid är "Har ni hört den förut...?" och jag läser den ena roliga historien efter den andra. Svårt att inte dela med sig...

- Är kycklingen verkligen färsk? frågade damen och klämde kycklingen frågande på bröstet.
- Om den är färsk?! Det ska jag säga damen, att om ni inte genast slutar upp med att ge den konstgjord andning, kommer den att flyga ut genom fönstret.

En till... nästa måste ju vara bättre...


Två vänner snackade med varandra:
-Igår hällde min mamma vatten på datorn, sa den första.
- Varför gjorde hon det?
- För hon ville surfa på internet.

Mmmm... come on... tredje gången gillt...


Två gubbar satt och festade och hade konsumerat en hel del.
-Nä, nu får jag lägga av för jag börjar se dubbelt, sa den ene.
Den andre la då en femtilapp på bordet och sa:
- Här har du hundralappen som jag lånade av dig.


Sydöstrans "roliga" historier... jo då så att eh... Lite väl förutsägbart va. Fast så plötsligt dras faktiskt mina smilband en liten bit upp mot öronen:


I omklädningsrummet till ett av Stockholms hetaste gym står en rad sportiga killar och byter om när en mobiltelefon ringer och en av killarna svarar med högtalartelefon:
-Ja?
-Hej älskling, det är jag! Är du på gymet?
- Ja.
- Jag är på köpcentret och har hittat världens vackraste päls! Kostar 15 000, men är nedsatt till 12 500. Vad tycker du?
- Ta den om du är så fäst vid den.
- Åh, vilken tur, för jag har redan köpt den! Jag kikade in hos bilhandlaren mitt emot och provkörde nya Porsche 911 Carrera S. Och jag tänkte, ska vi slå till?
- Hmmm... ja, varför inte. Men då vill jag ha alla tillägg!
- Självklart älskling! Då ses vi hemma sen. Puss!
Mannen lägger på, vänder sig om och säger:
- Någon som vet vem som äger den här mobilen?


Jodå... även en blind (Sydöstran)höna kan uppenbarligen hitta ett korn : P


//Mia

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hahaha vilket roligt inlägg. Är mer road själva inlägget än dess historieinnehåll. ;P

Mias fotoblogg sa...

Rimligt... för historierna var väl inget att hänga i julgranen, he he...