söndag, februari 08, 2009

Sju sanningar

Hrm...
Jag har på något sätt blivit utmanad av både Jannica och Sandra.
Utmanad till vad, undrar jag.
Men eftersom det verkar lite småroligt, så kör jag!

Så här går det tydligen till:
1. Länka till den som har utmanat dig.
2. Berätta sju sanningar om dig själv.
3. Utmana några personer i slutet av ditt inlägg, om du vill.
4. Kommentera hos personerna som du utmanat.

Sju sanningar, som jag ser det, kommer här:

1. Jag tror på Gud, en kraft oändligt mycket större än vi människor och stundom svår att förstå sig på.

2. Har ett gäng levnadsregler som jag försöker förhålla mig till i vardagen. Meningar som berör mig själv och även människor jag möter. En av dessa är: Ingen tänker på dig. Alla tänker på sig själva, precis som du gör.

3. Jag tror att vi människor är varandras möjligheter!

4. Ju fler olika sidor jag upptäcker hos mig själv, desto roligare! Personlig utveckling är kul.

5. Att leka är roligt. "Leka" med ord, med perspektiven, med vänner, med uttryck, t.ex. musik, med humor... att "leka" med livet helt enkelt!

6. Mina största idoler genom åren har varit New kids on the block, Guns n´roses och Nirvana. (He he... här snackar vi ytterligheter)

7. Jag har mycket svårt för när människor säger "man" istället för "jag". Till exempel:

"Man är ju trött idag, man var ju på fest igår".

Mia tänker: "Vem är man?! "Va... var där inga kvinnor?!" Ett annat exempel :

"Jo, så är det bara, för så brukar man göra här..."

Mia tänker: "Va... vad är det frågan om? Vem brukar göra så? Och vad är det som säger att det ska fortsätta att vara så?". Jag kan villigt erkänna att jag blir rätt rejält obstinat i dessa situationer. Ha ha... stundom inte särskilt funktionellt... men dock ; )

Okej. Då ska jag alltså utmana någon...
Det blir Anders, Peter och Patrycja.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Leka e kul. Låt barnet leva kvar! ;) Kram

Anonym sa...

Jag säger OFTA "man". Jag hatar det.
När jag kommer på det så bytar jag till "jag". Det känns med ens mycket mer svårt och personligt.
Nu vet jag vad utmaningen innebär. Jag återkommer med sanningarna.