lördag, januari 17, 2009

Trodde aldrig jag skulle skriva om recept i en blogg... ha ha

*ni na ni naa ni na naaa...*

Kvällen till ära blir det faktiskt ett boktips här på bloggen:

En julklapp som jag har kommit att tycka väldigt mycket om.
Konceptet är enkelt: en receptbok med 83 schyssta rätter, där varje recept innehåller max 8 ingredienser (exklusive salt och peppar) och varje rätt tar max 30 minuter att laga. I like!

Till saken hör att jag är verkligen inte så intresserad av matlagning. Under vardagarna kan jag nog definiera mig som tämligen ointresserad faktiskt. Men så kvarstår dock faktum: äta bör man... jada jada... och jag vet att jag mår bra av god, hyfsat hälsosam, lagad mat. Dessutom är det ju gott... ointresset för matlagningen går inte hand i hand med ointresse för god mat - inte alls! Följaktligen lagar jag alltså mat, även på vardagarna. Det är just i dessa stunder som tycker mycket om den här boken. Enkelt, snabbt att laga och utan en massa småplottriga ingredienser som man knappast har hemma.

Sa jag att recepten dessutom är väldigt goda?! ... anyway - you get it!

*ni na ni naa ni na naaa...*

Inga kommentarer: