torsdag, januari 15, 2009

Learning by doing

Som den nybörjarfotograf jag ännu är testar jag mig fram.
Jag ser något vackert/roligt/intressant/vardagligt/trist och plockar fram kameran för att återge.

Det är spännande...
för hur det blir vet jag inte än.
Att inte ha koll är kul. Att lära sig nya saker likaså.
Dessa två faktorer är nog några av anledningarna till varför jag just nu tycker att foto är så kul.

På väg hem från jobbet idag var solen precis på väg ner på slätten. Stannade till med bilen i en förbipasserande liten by och plockade fram kameran:

Jag tycker att ljuset är levande i bilden. Skärpan å andra sidan är lite si så där. Men dock!

Dagen har varit bra.
Jag är nöjd.
Mycket nöjd till och med!

I morgon kommer det bästa sällskapet jag vet.
Jag längtar.
Det är skönt att längta!

Over and out : )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är impad av ditt kamera val. En d60 är ju seriöst.
Bra jobbat med bloggen också. Ska bli latjo att följa dig i ditt liv genom bilderna.

Mias fotoblogg sa...

Åh, tackar!
Ja, D60:n är seriös och jag är såååå nöjd! Och då menar jag verkligen jättenöjd *ler*

Ser fram emot din fotokurs i pdf!