söndag, januari 25, 2009

Dagens ordspråk

Goddagens i bloggvärlden!

Idag är det söndag.
Jag gillar söndagar!
Det är något rofyllt med just dessa veckodagar tycker jag.
Dels är de ett avslut på något som varit och samtidigt en start inför något nytt.

Vanligtvis är söndagarna inte fyllda av allt för många "borden" eller "måsten" utan är, åtminstone i mitt liv, den dagen i veckan som lobbar för eftertanke, "bara vara" och ladda på nytt.

En gång i tiden avskydde jag söndagar. En tid då jag fick tillfälle att smaka på begreppet "söndagsångest"... och det smakade inte särskilt gott.

Mmm... det är onekligen skönt att saker och ting förändras, att inget är konstant!

Så till dagens - något klyschiga men dock talande - ordspråk.
Det kommer här:


Det enda som är konstant är förändringen


Ha en fortsatt fin söndag!
//Mia

Inga kommentarer: