torsdag, november 05, 2009

Bilar, lagfarter och opålitliga apor



Bilen är dagen till ära nybesiktigad och klar att köras ännu ett år. Verkstadsvistelsen tidigare i veckan blev något dyrare än vanligt, men påkostade tillställningar brukar vara trevliga, så jag ler och är nöjd! Sigge, 91-års modell - vilken klippa!

Det är höst.
På riktigt.
HÖST.
Så där ända in i benmärgen... brrr....
Och jag är långt ifrån den enda som är förkyld. Men förkyld är jag!

I övrigt är lagfart, lånelöfte, besiktning, pantbrev och värmealternativ några av de punkter som står på tillvarons agenda för tillfället. Hej vad det går!!!

Just nu: en kopp varmt yogite som väntar på att drickas. Mmmmm



Bilden ovan...
Apan och skrovmålet.
Tempel utanför Krabi, Thailand 2005
(Inte en apa jag skulle köpa en begagnad bil av precis... ser inte helt pålitlig ut ; )



Bilden nedan...
Originalbilden innan rejält kraftig beskärning






Ha en fortsatt skön vecka - snart är det helg!

//Mia


Ps. Apropå bildtexten ovan:
Nu är det ju inte så att jag är på jakt efter en begagnad bil. Men OM jag hade varit det skulle jag inte välja en försäljare med den blicken!


Inga kommentarer: