onsdag, november 18, 2009

80 plus




Loggade in på facebook nyss. Statusuppdateringarna handlar på det stora hela om två saker: vaccinationer mot svininfluensan och/eller den pågående blåsten med det tillhörande ruggiga höstvädret utomhus (klass 2 stormvarning). Konsensus: jag håller mig fortsatt inne denna afton!

Igår var jag på kaffekalas och firade en 87-åring. Det är häftigt med 87-åringar tycker jag : ) Mycket trevligt folk... goda kakor dessutom. Tänk va - ett riktigt kaffekalas!

Pippi Långstrump är en mycket känd rödhårig. Det vet jag med bestämdhet efter helgens associationsspel "Brainstorm". Spelet går alltså ut på att komma på just de associationer som finns på ett kort med en viss rubrik/kategori. Kategorin under en av rundorna var "Kända rödhåriga". Jag och Camilla kom på:

Tage Danielsson
Pippi Långstrump
Eva Rydberg

Detta gav oss 3 poäng.
Max var 10.
Minns just nu inte alls vilka andra sju som nämndes på kortet.
Men Pippi L - henne minns jag med bestämdhet!


P&k

//Mia




Bilden...
Damerna på stationen
Augusti 2009



2 kommentarer:

Anders O sa...

Grym bild! Jag gillar mycket!

Mias fotoblogg sa...

Tack ska han ha!