måndag, april 06, 2009

Olika språk


Det finns inte särskilt många ord i mig just nu.
Och kanske är det just då som det är lättare att använda bilder som medel.

.............................

Å ena sidan är livet just nu svartvitt, som bilden ovan. 
Försöker vara här och nu, men det förflutna gör sig onekligen påmint;
minnen av pappa... goda minnen, svåra minnen, stora minnen... och små. Ett helt människoliv med allt vad det innebär... 
Ett helt liv.

Även framtiden gör sig påmind.
Hej och hå - praktiska bestyr på kö.
Mycket känns ohanterligt... 
Ohanterligt.
Ugh...

..........................

Och här, mitt i alltihop sitter jag och redigerar bilder. 
Ja... det ska väl också göras antar jag...




Men så ibland kan jag ana en annan typ av bild.
Det är nämligen också så att mitt i sorgen, mitt i det jobbiga vet jag att det finns en framtid, ett ljus. Men jag behöver få se det där ljuset i min egen takt. Hoppet kommer... långsamt men säkert... på ett sätt som jag inte riktigt förstår...  och framför allt i min egen takt. 


Mellan dessa bilder lever jag just nu. 
Eller ja... det gör jag väl i och för sig annars också. 
Det är bara så mycket tydligare i just denna fas av sorg och saknad.

........................

Så jag fortsätter väl att redigera mina foton. 
Bilderna som får tala när orden inte räcker till.


........................

"Ett barn föds med 100 språk men berövas 99 av dem"                                                   
                         // Reggio Emilias grundare Loris Malaguzzi

3 kommentarer:

Sanna sa...

Men gumman vad händer? Kram

T. sa...

Vackert trots allt...

T.

Mias fotoblogg sa...

Tack!