tisdag, mars 17, 2009

PPM - pest eller fest


Och så kom vi då till det viktiga - men för mig aningens ångestladdade - ämnet pensionssparande... ha ha... Det är bara att inse: PPM ger mig rysningar längs ryggraden... hela ryggraden ; )

Det oranga kuveret kom för ett tag sen. 
"Ett tag sen..." 
...kan det rent av ha gått två månader? 

Jag vet inte om det är färgen som gör det... men jag upplever med bestämdhet att det däringade kuvertet är till bredden fullproppat med "du borde verkligen ta tag i detta",  "gör dina val, gör dina val - bli insatt" eller "åren går... tick tock - har du råd att inte ta tag i detta?!" 

Har varit på gång det senaste året att göra mina PPM-val. 
Beställt kod så jag kan välja fonder och grejer på internet. 
Fått den beställda koden. 
Och sedan STOP.  
Processen tog slut. 
Tvärtslut, ha ha..  fram tills dess att där brevet damp ner i brevlådan. Då sattes PPM-processen igång igen. Det oranga åbäket har ju de senaste månaderna legat där på skrivbordet och blängt med sina skuldstinna ögon... "borde, borde"...  : )

Men så ringde August.
August från svensk fondservice.
Svensk fondservice är ett bolag som för 50 spänn i månaden ger expertråd gällande PPM-fonder sina kunder. Ingen bindningstid, ingen uppsägningstid, skickar mejl och sms med regelbundna rekommendationer och fondförslag så att jag, som är varken insatt eller intresserad,  slipper tänka. Bolaget har ingen tillgång till mina pengar utan tillhandahåller bara sina oberoende expertistips. Inte så "bara" det... tackar och bugar!

Service när man som mest behöver det : )

Ps. Detta var inte tänkt som nån reklam. Eftersom jag inte provat ännu har jag rimligtvis svårt att uttala mig om huruvida Svensk fondservice är bra eller ej... Men bara det faktum att jag har "fått tummen loss" är värt att fira... sannerligen!

1 kommentar:

gyorffy sa...

August ska man inte lita på...

Ska dock inte förstöra din tillfredsställelse med beska och syniska måndag-morgon-kommentarer :-)