söndag, mars 15, 2009

Buddha och Beck



Söndag. 
Beck på TV:n... och Gunvald är lika go som vanligt... he he!
För 2 år sen hade jag Beck-hangup. Kollade på samtliga Beck-filmer under typ två månaders tid. Både samtliga Beck och Wallander faktiskt. En riktig svensk kriminalar-hangup as we call it...

Grannen (inte han i Beck då... ) kom förbi för en stund sen. Ville att jag skulle skriva på en protestlista. En namninsamlings som skulle lämnas dels till hyresvärden och dels till hyresgästföreningen. Det gällde tvättstugan... som inte är särskilt bra... inte alls faktiskt. 

Grannen ja... han stod där i min ytterdörr och berättade alla tvättstugans skavanker,viftande med en penna, kedjerökandes... tokbolmandes! Lika delar cigarettrök i ansiktet, en från hyresvärden rejält oprioriterad tvättstuga, tvättid bokad i morgon samt uppskattande av engagemang gjorde beslutet enkelt. Jag skrev på! : )

Dagen har inneburit jobb. Det roligaste med mitt jobb är att träffa ungdomarna, vilket jag gjort idag. Gött! 

Bilden...
The Big Buddha himself
Thailand 2005

4 kommentarer:

Madeleine sa...

Fina bilder du tar och gör Mia. Ska också ge lightroom en chans, har hört mycket bra om det. Sörjer att jag var övergravid när det var fotomässan och missade seminariet om det men det kanske går att komma igång på andra sätt också.

Mias fotoblogg sa...

Tack : )

Nästa år på fotomässan lär du inte vara höggravid. Då tar vi ett besök... och lightroom finns kvar! Kan lugna dig med att jag har bara precis börjat nosa på programmet än så länge... många funktioner, finesser och varianter finns det. Men kul! Om du skulle få tid över finns det bra material att kolla in i dvd-format. Sök på moderskeppet.se, en av killarna bakom den sidan har gjort en lär-dig-lightroom-dvd!

gyorffy sa...

Jag har två utb. CD skivor som hängde med en fototidning.

Mattias K kör.
Den ena handlar om sv/v och den andra om RAW.

Vill du ha?

/p

gyorffy sa...

..och. Beck är ute :-)