måndag, december 21, 2009

Dagen är kommen...




... den dagen jag inte trodde skulle infinna sig.

Jag har inte riktigt anammat det här med julgardiner. Har aldrig känt ett behov av att ha små plåttriga tomtar, granar, stjärnor (och allt vad det nu kan tänkas finnas) på särskilt gardinmanér. Dessutom ser jag julgardiner som ett av alla dessa "borden" inför julen. Ett av alla dessa "borden" som snart blir "måsten" och därefter inte fyller sin mysiga högtidliga "bara vara"-funktion ett enda smack.

Missförstå mig rätt: det är inte på något vis så att jag misstrivs med att komma hem till folk som har pyntat med plåttriga julgardiner. Det är för all del en mänsklig rättighet att få pynta som man vill! Jag trodde bara inte att denna typ av fönterjulpynt var för mig ; )

Men så var det den här turen i byn idag... den här turen som satte alla mina perspektiv på ny plats. JULGARDINER ÄR FÖR MIG!!! Så här sitter jag nu - vrålnöjd med mina nya panelgardiner på temat Tomte-Gandalf. Två par blev det... som kommer passa mycket bra i nya huset nästa år. Tänk så det kan bli : )



Ps. Jag vet inte riktigt om det hör till saken, men när jag kom hem med mina Tomte-Gandalf-fynd satt Johan och kollade på dvd. Sagan om ringen. Onekligen lite lustigt...


Inga kommentarer: