fredag, oktober 16, 2009

Hur är din drömkvinna?



"Hon har integritet. Ingen kan trampa på henne. Och hon behöver inte mig. Hon klarade sig före mig, hon kommer att klara sig efter mig. Hon är närvarande. Hon vet att använda sin spännvidd, i både underlägsenhet och överlägsenhet, kryssar med elegans och skicklighet fram mellan maktpositionerna. Hon är omedelbar. Hon är begåvad, kreativ. Hon längtar i stället för att sakna. Hon gråter antagligen till filmer av Susanne Bier. Hon tycker att Håkan Hellström är ett geni. Hon dömer inte. Hon är smart, jag vill behöva anstränga mig för att hänga med. Hon sjunger "singstar" som vore det på liv och död. Hon är vacker. Hon kan eventuellt ha någon form av defekt vad gäller tandraden. Hon stjäl min uppmärksamhet. Hon är gränslös men inte omedveten om sin omgivnings gränser. Hon har inte bara haft det lätt, men åtminstone börjat bearbeta det som är svårt. Hon skrattar åt mina skämt. Hon litar på mig och jag litar på henne. Hon är inte allt, men hon är mer än jag."


//Ronnie Sandahl, 23, krönikör och författare svarar på frågan "Hur är din drömkvinna?"


Hittade denna text i en tidning... minns inte vilken... men svaret var så vackert att jag var tvungen att klippa ut det. Har använt den utklippta lappen som bokmärke sedan dess. Allt som oftast när jag så har läst min bok har jag först vecklat ut urklippet och läst mr Sandahls ord. Det blir liksom bara vackrare för varje gång jag läser...

Bedårande på något vis. Både litet och stort. Både högt och lågt. Både självklart och överraskande. Ärligt. Knivskarpt. Allmänt... och detaljerat... med stundom utrymme för personlig tolkning och stundom inte alls. Begåvat!!


//Mia



Inga kommentarer: